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RetroBat est un ensemble de scripts en Batch et Powershell écrits pour configurer et lancer facilement EmulationStation pour Windows. Cette interface est conçu pour rassembler votre collection de ROM et exécuter des jeux avec des émulateurs compatibles tels que RetroArch.
RetroBat peut télécharger et installer tous les logiciels nécessaires pour une bonne expérience de jeu vidéo sur votre PC.
En outre il est conçu pour fonctionner en mode portable ce qui signifie que vous pouvez l’exécuter de n’importe quel répertoire ou via un périphérique de stockage amovible (tel qu’une clé usb).
 

 

 
Les changements:
 

**Emulators\cores:**
– Add sudachi & suyu support
– Add Lime3ds support for 3ds
– Add DevolitionX (diablo engine)
– Add Sonic 3 AIR, sonic-mania and sonic retro (Sonic, Sonic 2 and Sonic CD) engines
– Add pocketCDG libretro core for Karaoke system (needs mp3 + CDG files)
– Add VC4000 system (MAME)
– Add casio loopy (MAME) (requires bios casloopy.zip)
– Add Aamber pegasus (MAME) (requires bios pegasus.zip)
– Update flycast to v2.3
– Update Ares to version 137
– Add Demul for cave system
– Add symbian games for EKA2L1 (games in .sis format need to be installed first in emulator
– Add reminiscence (flashback port) – necessitates game files
– Add Mesen for Master System, PC-Engine and Supergrafx
– Add jgenesis multi-emulator (nes, snes, gb, gbc, mastersystem, gamegear, megadrive, segacd)
– Update BigPemu, Cemu, Flycast & RPCS3
 
**Fixes:**
– Disable « rewind » feature with ppsspp libretro core ==> the feature is incompatible and was generating black screen on many games
– Fix libretro-ppsspp language feature
– Fix FPinball features
– Fix Cemu and Ryujinx autoconfig for new XBOX controllers with updated firmware
– Fix Mame64 controller index autoconfiguration
– Fix openBor custom version exit error message
– Fix Mame2016 corrupted cheat.zip file
– Fix Dolphin borderless fullscreen being always overwritten
– Update MAME hash files with 0.264 files
– Fix citra controllers autoconfiguration
– Add option to disable controller auto-configuration to demul-old
– Switch : fix handheld mode
– lr-opera : fix BIOS selection
– lr-swanstation : fix ratio setting
– libretro-fbneo : fix overclock feature
– MAME : do not delete default.cfg anymore
– Fix keyboard auto-configuration for Mesen standalone
– RPCS3 : align features with latest version from 04/05/2024
 
**Features:**
– lr-citra : add « virtual SD card » and option to disable hardware renderer
– lr-ppsspp : remove deprecated features
– Add Chihiro CXBX features
– Add pad2key to VPinball
– RPCS3 add option to force SDL driver for Xinput controllers
– Add shaders to Ares
– Cemu : Add option to use XInput api for XInput controllers
– Add ports options for MAME/MESS computers (mostly joysticks)
– Add new games to FBNEO standalone autoconfiguration (still many to add !)
– Add possibility to create a .gameexe file next to a windows shortcut (in windows games) to specify the game executable RetroBat should check before returning to ES
– Add possibility to create a .uwp file next to a windows shortcut to precise the name of the UWP App that is launched with the shortcut and let RetroBat find the right executable to monitor
– Add custom resolutions to ryujinx (0.5 and 0.8)
– MESS systems : Add ability to add a boot command in a .autorun file (must be placed near the game rom file with the same name)
– DOLPHIN : add option to disable Gamecube controller when using real wiimotes (fixes control issues for games such as Goldeneye 007)
– MAME: add -output option (windows or network)
– Add choice of device for EKA2L1
– OpenBOR : add possibility to run specific versions that have a different executable name than openbor.exe
– PSXMAME – add analog to dpad option
– Add .zip and .7z extensions to BigPEMu, Bizhawk, Dolphin, Duckstation, Jynx, Mednafen and PPSSPP
– Add features to libretro pce, pcecd and pcfx cores (6-button pad + disable sprite limit)
– Add Retroachievements to Flycast standalone
– Add video driver option for BigPEmu
 
**Other:**
– Enable disk spanning for installer
– Add option to install dependencies in RetroBat installer

 

Télécharger RetroBat v6.2 (1.1 Go)

Site Officiel

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Créé par Rich Whitehouse, BigPEmu est le premier émulateur Atari Jaguar et Jaguar CD à offrir une compatibilité avec l’ensemble de la bibliothèque de cartouches vendues dans le commerce et offre d’excellentes performances et une grande variété de fonctionnalités uniques.
 
A noter qu’à la base il s’agissait d’un emu closed source qui était intégré dans la compilation Atari50. Il s’agit sans l’ombre d’un doute du meilleur émulateur de Jaguar devant Phoenix (qui reste le meilleur émulateur de 3DO), les VirtualJaguar, Mame et tout le reste.

 




 

Les changements sont les suivants:
 
Version 1.13
– Fixed a problem which resulted in some of the built-in D3D12 shaders requiring Shader Model 6.0.
– Added more logging for various D3D12 initialization failure cases.
 
Version 1.12
– New D3D12 video plugin. The shader tool has also been updated and supports generating DXIL.
– New Windows ARM64 builds. Less frequently used platform-dependent functionality may remain unimplemented on this platform.
– Added a Blitter capture feature for developer builds. See the « blitcap » debugger command.
– Various minor cross-platform fixes which came along with the new port/backend work.
 
Version 1.11
– Unmapped input labels now display an angle suffix for hat switches.
– Unmapped input labels now display a +/- prefix for analog bindings, when applicable.
– Added a -forcegpusync command line option.
 
Version 1.1
– Added a native Linux (x64) port. Generally not well tested, but seems to be working well enough in local testing under a couple of different distributions. Less frequently used platform-dependent functionality may remain unimplemented on this platform.
– Added a new SDL2 plugin for audio, video, and input. Not particularly recommended under Windows, but a Windows build is provided nonetheless.
– Added custom sky/background functionality to the Checkered Flag script.
– Added an « Alternate Scheduling » option.
– Added a « Rewind Skip » option.
– Added a « Frame Time Display » developer option.
– Fixed a minor interrupt timing issue.
– Fixed a bug in the object browser which could, rarely, result in a memory leak.
– Fixed a bug preventing BIGPEMU_TEXFLAG_REPEAT from affecting texture wrap mode in the OpenGL video plugin.
– Fixed another timing issue, which was manifesting as a rare crash in Cybermorph. Thanks to Will for managing to capture a saved state illustrating this problem.
– Developer builds will avoid crashing and warn the developer (via connected debugger) when a read/write straddles the end of ROM. Normal builds will still crash, in order to avoid overhead. Thanks to DrTypo for the bug report.

 
PS : Pour choisir la langue, quand vous lancez l’émulateur, allez sur information / language / strings_fr.txt

 

 
Pack de préréglages glsl précompilés pour l’émulateur BigPEmu disponible ici.
 

Télécharger BigPEmu v1.13 (7.6 Mo)

Télécharger BigPEmu (français) v1.0.94 (6.7 Mo)

Site Officiel

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Créé par Shima, SSF est l’un des meilleurs émulateurs Saturn. Il fut le premier à émuler des jeux commerciaux.
 

 
Changements (par google trad):
– Somes fixes

 

Télécharger SSF v0.12 PreviewVer R31 (69.7 Mo)

Télécharger SSF (Français) v0.12 PreviewVer R30 (43.2 Mo)

Site Officiel

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Il s’agit du meilleur émulateur de PlayStation One, devant ePSXe et pSX.
 

 
Caractéristiques:
– CPU Recompiler/JIT (x86-64, armv7/AArch32, AArch64, RISC-V/RV64).
– Hardware (D3D11, D3D12, OpenGL, Vulkan, Metal) and software rendering.
– Upscaling, texture filtering, and true colour (24-bit) in hardware renderers.
– PGXP for geometry precision, texture correction, and depth buffer emulation.
– Adaptive downsampling filter.
– Post processing shader chains (GLSL and experimental Reshade FX).
– « Fast boot » for skipping BIOS splash/intro.
– Save state support.
– Windows, Linux, macOS support.
– Supports bin/cue images, raw bin/img files, MAME CHD, single-track ECM, MDS/MDF, and unencrypted PBP formats.
– Direct booting of homebrew executables.
– Direct loading of Portable Sound Format (psf) files.
– Digital and analog controllers for input (rumble is forwarded to host).
– Namco GunCon lightgun support (simulated with mouse).
– NeGcon support.
– Qt and « Big Picture » UI.
– Automatic updates with preview and latest channels.
– Automatic content scanning – game titles/hashes are provided by redump.org.
– Optional automatic switching of memory cards for each game.
– Supports loading cheats from existing lists.
– Memory card editor and save importer.
– Emulated CPU overclocking.
– Integrated and remote debugging.
– Multitap controllers (up to 8 devices).
– RetroAchievements.
– Automatic loading/applying of PPF patches.

 
Configuration requise:
– Windows 10/11 (7/8/8.1 here), Linux (AppImage/Flatpak), macOS.
– A CPU faster than a potato. But it needs to be x86_64, AArch32/armv7, AArch64/ARMv8, or RISC-V/RV64.
– For the hardware renderers, a GPU capable of OpenGL 3.1/OpenGL ES 3.1/Direct3D 11 Feature Level 10.0 (or Vulkan 1.0) and above. So, basically anything made in the last 10 years or so.
– SDL, XInput or DInput compatible game controller (e.g. XB360/XBOne/XBSeries). DualShock 3 users on Windows will need to install the official DualShock 3 drivers included as part of PlayStation Now.

 

 

Les améliorations sont:
 
Preview Build:
– Pass string_view by value (Stenzek)
– Purge unused code and report startup error to host (Stenzek)
– Use SetUnhandledExceptionFilter() and terminate on crash (Stenzek)
– Add game list excluded folders as well as files (Stenzek)
– Simplify game directory list (Stenzek)
– Add compatibility report in game summary (Stenzek)
– Add notes about Shadow Master/Castrol Honda Superbike Racing (Stenzek)
– Add label next to audio buffer size (Stenzek)

 

Stable Build (or rolling release):
– 2fc9a6d: CPU/NewRec: Work around clang <16 structured binding capture bug (Stenzek) - Add gstreamer fallback to PlaySoundAsync() (Stenzek) - Fix >1 controller display (Stenzek)
– Fix input profile ctype change not saving (Stenzek)
– Fix swap() not swapping size (Stenzek)
– Fix double source of truth for controller names (Stenzek)
– Fix empty box on no-controller type (Stenzek)
– 5c48218: Italian translation – Small consistency fixes (#3191) (Valtekken) #3191
– Various fixes (#3192) #3192 (PowerDuckSamurai)
– Fix build again (Stenzek)
– Fix GPU usage without vsync (Stenzek)
– Replace offsetof with constexpr-friendly OFFSETOF (Stenzek)
– Use ShaderGen GLSL version string (Stenzek)
– Improve CRTC hblank accuracy (Stenzek)
– Add controller implementation (Stenzek)
– Fix mask for drawing area coordinates (Stenzek)
– Backport buggy NVIDIA driver workarounds from PCSX2 (Stenzek)
– Fix possible null descriptor set with feedback loop (Stenzek)
– Add Classic Windows as theme option (Stenzek)
Р325cf57: Atualiza̤̣o Portugu̻s do Brasil (#3194) (Anderson Cardoso) #3194
– Ensure coordinates are masked/clamped (Stenzek)
– Add #define’able PSX GPU stats (Stenzek)
– Rework pre-draw clipping (Stenzek)
– Implement CLUT cache (SW renderer only) (Stenzek)
– e3b0050: GPU/HW: Fix shader sampling with MSAA on (Stenzek)
– Mark %d ms for translation (#3196) #3196 (xujibbs)
– Add default option for cubeb driver (Stenzek)
– Compute Hashes -> Verify (Stenzek)

 

Télécharger DuckStation v0.1 build 66XX (25.0 Mo)

Site Officiel

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AmiArcadia est le port amélioré de Tunix2001 ex ‘Win Arcadia 2001’ (par Gavin Turner) pour Amiga. Ecrit par James Jacobs et Gavin Turner, cette version est en fait le port Windows du port Amiga (un backport) !
 

 
Il émule les consoles basé sur la famille des Arcadia2001 : Bandai, Emerson, Grandstand, Hanimex, Intervision, Leisure-Vision, Leonardo, MPT-03, Ormatu, Palladium, Poppy, Robdajet, Rowtron, Tele-Fever, Tempest, Tryom, Tunix, etc.
 
Il supporte aussi l’Interton VC 4000 et l’Elektor TV Games Computer. Il nécessite Windows 9x/ME/NT/2000/XP et tourne aussi sous Vista/8/10/11.
 

Télécharger Win Arcadia (Ami Arcadia) v32.41 (5.7 Mo)

Site Officiel

Il s’agit d’un émulateur d’Amstrad CPC multi plateforme.
 


 

Les changements sont:
– bugfix FDC timeout bug emulation, causing timeout on perfect writes…
– Bugfix FDC Head reload with ReadData (some residual code left…)
– Automatic time counters with Execution Breakpoints (min, max, current)
– HexFind and TextFind in Memory Explorer (press F and N to repeat)
– Text Edition in Memory Explorer + Text selection
– AY registers color change on modification
– FDC ReadTrack timings when Not Ready
– Snapshot default memory banking
– True Drive LED management
– FDC Shadow polling management
– FDC Long HUT bug emulation
– FDC HUT cutoff for Seek/Calibrate/Illegal
– Reset emulator when draging new ROM to Dandanator
– Ludicrous timings adjustments in FDC polling according to electronic measures
– Ludicrous timings adjustments according to drive models for Ready loss with motor ON
– bugfix right-click on HUD buttons (wont trigger anymore vertically above)
– bugfix drive conflicts between A and B
– bugfix breakpoints on FDC Scan

 

Télécharger ACE-DL (2024/05/05) (6.0 Mo)

Site Officiel

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Il s’agit de la dernière version officielle dite « instable » de Snes9x ajoutant les dernières nouveautés, améliorations et/ou corrections en provenance des sources GIT. Versions 32 et 64 bits dans l’archive.
 

Une petite partie de Starfox 2 (SNES Mini Edition) ?

 

…ou peut-être un Secret of Mana Français iOS Edition ?

 

Laissez tomber, je vais me faire la suite non officielle de Chrono Trigger plutôt :p

 

Les changements depuis le dernier build:
 
– win32: only deinint d3d imgui elements if they were initialized
– Vulkan: Fix a couple of unsigned/signed warnings.
– Misc fixes

 

Télécharger Snes9x TestBuild v1.62.3.1396 (05/05/2024) (7.8 Mo)

Site Officiel

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Créé par Ben Vanik alias Noxa (PSP Player), il s’agit d’un projet de recherche pour développer un émulateur Xbox 360. Notez qu’il vous faudra une machine très performante pour lancer des jeux commerciaux de façon fluide. Plus d’informations ici sans oublier le site de développement là.

 


 


 
[Vulkan] Optional functionality usage improvements
 
Functional changes:
– Enable only actually used features, as drivers may take more optimal paths when certain features are disabled.
– Support VK_SAMPLER_ADDRESS_MODE_CLAMP_TO_EDGE.
– Fix the separateStencilMaskRef check doing the opposite.
– Support shaderRoundingModeRTEFloat32.
– Fix vkGetDeviceBufferMemoryRequirements pointer not passed to the Vulkan Memory Allocator.
 
Stylistic changes:
– Move all device extensions, properties and features to one structure, especially simplifying portability subset feature checks, and also making it easier to request new extension functionality in the future.
– Remove extension suffixes from usage of promoted extensions.

 

Télécharger Xenia v1.0.2810 (2024/05/05) (17.1 Mo)

Site Officiel

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La dernière version béta publique de l’excellent WinUAE, l’émulateur Commodore Amiga. La traduction est signée Tradu-France.
 

 
Les changements ici.
 

Télécharger WinUAE (Public Beta) [32 bits] v5.3 Beta 7 (4.5 Mo)

Télécharger WinUAE (Public Beta) [64 bits] v5.3 Beta 7 (6.1 Mo)

Télécharger WinUAE (Public Beta) [32 bits] v5.3 Beta 7 FR (7.0 Mo)

Télécharger WinUAE (Public Beta) [64 bits] v5.3 Beta 7 FR (9.0 Mo)

Site Officiel

En savoir plus…

Play! est un émulateur de PlayStation 2 et Namco System 2X6 (ainsi que les variantes System 147/148) sous Windows / MacOS / iOS / Android. Il est actuellement écrit en C / C + + et utilise un système de mise en cache et de recompilation d’instruction pour obtenir de meilleures performances tout en émulant le CPU.
 
L’émulateur peut faire fonctionner un ensemble de jeux. L’objectif de l’auteur est d’atteindre un niveau de qualité qui permettra à quiconque de jouer à son jeu favori PlayStation 2 sur son PC.
 
 
 
– Minor optimizations.
– Compatibility improvements (Fatal Frame 2/3).
– Fixed map rendering in Oneechambara games.
– Reorganized Namco System 147 arcadedefs and added some new ones.

 
Infos ici.

 
Indice de compatibilité sur 2569 jeux testés:
Nothing: 0.12%
Loadable: 2.96%
Intro: 12.65%
Ingame: 41.49%
Playable: 42.78%

 

Télécharger Play! (x86) v0.65 (8.8 Mo)

Télécharger Play! (x64) v0.65 (10.3 Mo)

Site Officiel

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Il s’agit d’un émulateur multi-console et multiplateforme prenant en charge un certain nombre de consoles de jeu 8 bits et 16 bits.

 


 

Emulation des consoles suivantes:
– Sega Genesis / Mega Drive
– Sega CD / Mega CD
– Sega Master System / Mark III
– Game Gear
– Nintendo Entertainment System (NES) / Famicom
– Super Nintendo Entertainment System (SNES) / Super Famicom
– Game Boy / Game Boy Color
 

Voici quelques caractéristiques:
– Moteur de rendu basé sur le GPU avec mise à l’échelle des nombres entiers et interpolation linéaire optionnelle
– Rapport d’aspect des pixels configurable pour chaque console avec plusieurs options différentes : fidélité au matériel/téléviseur d’origine, pixels carrés et étirement pour remplir la fenêtre.
– Prise en charge de l’extension de l’unité sonore FM du Sega Master System
РPrise en charge de la puce SVP de la Sega Genesis, utilis̩e dans Virtua Racing
– Prise en charge des mappeurs NES les plus courants, ainsi que d’un certain nombre de mappeurs moins courants
– Prise en charge de la plupart des coprocesseurs SNES (par exemple Super FX, SA-1, DSP-1, CX4, S-DD1, SPC7110)
– Prise en charge des contrôleurs Genesis à 3 et 6 boutons
– Prise en charge des commandes au clavier et des commandes au gamepad DirectInput
РSauvegarde des ̩tats, avance rapide et retour en arri̬re
– Quelques shaders simples de flou horizontal et d’anti-dither naïf pour mélanger des motifs de pixels dithered, qui étaient extrêmement courants sur ces consoles en raison des palettes de couleurs limitées et de l’absence de transparence prise en charge par le matériel.
– Option d’overclocking CPU 2x pour l’émulation Sega Master System et Game Gear
РSurcaden̤age GSU 2-4x en option pour les jeux SNES Super FX
РPeut ex̩cuter les d̩mos Titan Overdrive et Titan Overdrive 2 pour la Mega Drive.
 

Télécharger Jgenesis v0.7.1 (19.3 Mo)

Site Officiel

En savoir plus…

Un émulateur d’Hitachi MB-S1 Model05 créé par Sasaji.
 

 

Télécharger Hitachi MB-S1 Model05 (x86) v0.8.0 (535.2 Ko)

Télécharger Hitachi MB-S1 Model05 (x64) v0.8.0 (596.9 Ko)

Site Officiel

En savoir plus…




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